SEO příběh



Jaká byla moje cesta k SEO

Studium mi otevřelo dveře do Czech News Center a dalo mi praxi napříč celým vydavatelstvím. Na praxi navázala brigáda jako copywriter. A tak jsem se dostala k SEO.

Počátkem roku 2016 jsem nastoupila do CNC jako juniorní analytik/SEO copywriter/podrž koště na vše, co je potřeba do nově založeného “Řízení letového provozu“, jak se z legrace říkalo oddělení, které bylo centrálním mozkem vydavatelství ve složení Data – SEO – Social – Online marketing. Postupně jsem pronikala do SEOtajů, zkoušela, testovala, napsala stovky článků a pomalu začala nacházet vlastní cesty.

Po roce a půl v CNC už jsem měla na starosti školení redakcí, externí copywritery, měla jsem vlastní obsahovou strategii a pod rukama nesmírně zajímavé a rozmanité weby na kterých se dalo testovat a učit v jakékoli tematické oblasti vás napadlo.

Částečně jsem stále řešila data návštěvnostní i socdemo, a protože mě bavil Instagram, na jaře 2018 jsme začali strategicky pracovat s účty titulů a do půl roku udělaly grafy obrovské skoky nahoru.

Když jsem opouštěla CNC, zanechávala jsem za sebou skupinu lidí na SEO a skupinu lidí na Instagram, kteří byli schopní, tvůrčí a jak social, tak organic jim rostl pod šikovnýma rukama. Na mě ale čekaly po dvou letech copywriterství a dalších třech letech v SEO/datech v CNC konečně nové výzvy.

z CNC do Seznamu 🔧🔎👩🏻‍💻

Koncem roku 2018 jsem nastoupila do Seznamu a pod křídla dostala obsahové weby, což je obor, kterému nakonec rozumím nejlépe. Po skoro roce v Seznamu se pode mě přehouplo nově vzniklé SEO oddělení, které jsme tehdy tvořili spolu s Jardou a Martinem. Později jsme se ještě rozrostli.

Kde mě potkat?

Snažím se vyskytovat na některých SEO akcích, protože jsem objevila v komunitě pár fajn lidí. Pravidelně je to SEOloger nebo SEO restart.
Občas pro dobro světa a lidu někde poradím. Potkat jsme mě mohli na Speed mentoringu v rámci projektu Canape by Soffa při Designbloku, blogovému světu jsem radila na třeba přednášce pro Elite bloggers.

Obsahové SEO

SEO pro mě není a nebyla raketová věda. Vždycky se mi vyplatilo neposlouchat co Google prohlašuje, ale testovat a srovnávat v konkureci. Věci, které dělám nejsou z většiny deep technikálie. Jsou to hacky, základní věci, které jiní podceňují, podle mě drobnosti, na kterých ale může stát cesta k podstatné návštěvnosti.

Obsahové SEO je dobrodružné a složité, protože je to práce s lidmi. Nebudou vás mít rádi, ale nakonec začne stoupat graf, adrenalin, radost, a pak to nebudete chtít nikdy přestat dělat. 🙂

Které weby jsem měla pod rukama ➡️