SEO příběh



Jaká byla moje cesta k SEO?

Cesta vedla klikatě a mimo obor, jak už to u SEO často bývá. SEO se totiž nestuduje, SEO se googlí.

Studovala jsem učitelství čestiny a historie na univerzitě v Hradci Králové, později Akademii žurnalistiky a nových médií v Praze a následně Soudobé dějiny na UK. Překvapivě, něco z toho se mi občas v práci hodí i dnes, protože kupodivu… učím lidi SEO. 🙂

AKAŽ mi otevřela dveře do vydavatelství Czech News Center a dala mi praxi napříč celým vydavatelstvím. Protože novinářský svět nežije jen printem, ale i weby, dostalo se mi nahlédnout do dat a analytiky. A tak jsem se dostala k SEO.

Počátkem roku 2016 jsem nastoupila do CNC jako juniorní analytik/SEO copywriter/podrž koště na vše, co je potřeba do nově založeného “Řízení letového provozu“, jak se z legrace říkalo oddělení, které bylo centrálním mozkem vydavatelství ve složení Data – SEO – Social – Online marketing. Postupně jsem pronikala do SEOtajů, zkoušela, testovala, napsala stovky článků a pomalu začala nacházet vlastní cesty.

Po roce a půl v CNC už jsem měla na starosti školení redakcí, externí copywritery, měla jsem vlastní obsahovou strategii a pod rukama nesmírně zajímavé a rozmanité weby na kterých se dalo testovat a učit v jakékoli tematické oblasti vás napadlo.

Částečně jsem stále řešila data. Denně jsem měla otevřené Google Analytics, Search Console, Gemius Prism a Rating, socdemo analýzy lepila z dat Gemius Exploreru. Spolu s daty mě začala zajímat další oblast…

Social byl v té době Facebook a možná trochu Twitter. Bavil mě ale Instagram, cítila jsem poteciál a protože jsem si stěžovala, že to neděláme dobře, dostala jsem nakonec na starost i tuhle oblast. Na jaře 2018 jsme začali strategicky pracovat s Instagramem a do půl roku udělaly grafy obrovské skoky nahoru.

Když jsem opouštěla CNC, zanechávala jsem za sebou skupinu lidí na SEO a skupinu lidí na Instagram, kteří byli schopní, tvůrčí a jak social, tak organic jim rostl pod šikovnýma rukama. Na mě ale čekaly po dvou letech copywriterství a dalších třech letech v SEO a datech CNC konečně nové výzvy.

z CNC do Seznamu 🔧🔎👩🏻‍💻

Koncem roku 2018 jsem nastoupila do Seznamu a pod křídla dostala obsahové weby, což je obor, kterému nakonec rozumím nejlépe. Po skoro roce v Seznamu se pode mě přehouplo nově vzniklé SEO oddělení, které tvoříme spolu s Jardou a Martinem.

Kde mě potkat?

Snažím se vyskytovat na některých SEO akcích, protože jsem objevila v komunitě pár fajn lidí. Pravidelně je to SEOloger nebo SEO restart.
Občas pro dobro světa a lidu někde poradím. Potkat jsme mě mohli na Speed mentoringu v rámci projektu Canape by Soffa při Designbloku, blogovému světu jsem radila na třeba přednášce pro Elite bloggers.

Proč mluvím s lidmi málo o obsahovém SEO?

Všechno mi to přijde jasné. Možná ten problém znáte. To, čím žijete a děláte denně, považujete za automatické, logické, zjevné. SEO pro mě není a nebyla raketová věda. Vždycky se mi vyplatilo neposlouchat co Google prohlašuje, ale testovat a srovnávat v konkureci. Věci, které dělám nejsou z většiny deep technikálie. Jsou to hacky, základní věci, které jiní podceňují, podle mě drobnosti, na kterých ale může stát cesta k podstatné návštěvnosti.

Obsahové SEO je dobrodružné a složité, protože je to práce s lidmi. SEO je zároveň kouzelný obor, ve kterém je váš hlavní úkol říkat všem, že něco dělají špatně. A já říkám – naštěstí někdo dělá něco špatně. Protože jinak bych tohle nemohla dělat. Nebudou vás mít rádi, ale nakonec začne stoupat graf, adrenalin, radost, a pak to nebudete chtít nikdy přestat dělat. 🙂

Které weby jsem měla pod rukama ➡️